Základným pravidlom pri chudnutí je, že nesmiete mať hlad. Lenže to sa ľahko hovorí, ale už ťažko robí. Aj keď zvládnete odolať najrôznejším lákadlám a vystaveným zákuskom v cukrárňach, týchto 7 vecí vás rovnako núti stále jesť. Zatočte s nimi raz a navždy!

Niektoré zažité zvyky, ako napríklad otvoriť balíček chipsov pri televízii a bezmyšlienkovite ho celý zjesť, už ani nevnímame a robíme ich automaticky. Rovnako tak ako maškrtenie niečoho sladkého, keď sme v strese alebo nevyspaté. Avšak kvôli týmto zlozvykom máme vo finále ešte väčší hlad.

Vypili ste málo vody

V poslednej dobe sa veľa hovorí o tom, že pitný režim je preceňovaný. To, že budete piť viac vody, vám najskôr nezaručí, že budete chudnúť zázračne rýchlo, ale pocit smädu často môžete zameniť s hladom. Pamätajte, že hlad je teda často prezlečený smäd.

Pozeráte sa na fotky jedla

Podľa štúdie uverejnenej v Journal of Neuroscience majú ľudia, ktorí neustále sledujú lákavé fotky jedál, väčší sklon k prejedaniu a priberaniu. Snažte sa im teda vyhnúť, aj keď to bude napríklad na Facebooku či Instagrame veľmi ťažké.

Nedostatok spánku

Keď ste nevyspatá, tak máte väčší hlad a tendenciu prijať viac energie, a tým pádom aj viac cukru. To, čo ste nenaspala, potom dobiehate extra veľkou porciou čohokoľvek, čo vášmu zdraviu ani figúre rozhodne neprospieva.

Konzumujete veľa sladkého

Štúdia z roku 2011 odhalila, že vysoká konzumácia sladkostí narúša vašu hormonálnu hladinu v črevách. Spomaľuje sa produkcia leptínu, ktorý potláča pocit hladu, a naopak sa zvyšuje produkcia hormónu ghrelinu, ktorý vás presvedčí, že čoskoro umriete hladom.

woman-674977_640

Panák po práci

Alkohol zvyšuje chuť do jedla a rovnako tak ako sladké vám narušuje hladinu leptínu, takže máte neovládateľnú chuť na niečo dobré. Alkohol je sám o sebe dosť kalorický a v kombinácii s nejakou dobrotou prijmete obrovské množstvo energie navyše.

Stres, stres, stres

Vo stresovej situácii rastie množstvo ghrelinu v krvi, takže máte neustále veľký hlad a stres zajedáte. Tento efekt je bohužiaľ rovnaký, aj keď zatiaľ len očakávate, že príde niečo náročné. Skúste sa teda upokojiť!

Jete pri televízii

Počas sledovania televízie je riziko prejedania obrovské. Podľa najnovšej štúdie nie je možné venovať rovnakú pozornosť tomu, čo a koľko toho jete, a napínavej zápletke vo vašom obľúbenom seriáli. Odnaučte si jesť pri televízii, a uvidíte, ako veľký efekt to bude mať na vašu figúru.